Dagen efter...

Hej igen! nu är det bara några timmar sen jag skrev om en lyckad middag. Jag fortsatte min städning efter min frukost. Det finns fortfarande massa tårta kvar, men allt det andra försvann igår.
Iallafall medans jag städar så kommer min pappa och fixar frukost. Han total ignorerar mig. Jag är 14 år och dagdrömmer om att flyta. Men det betyder inte att dem ska behandla mig som 21 åringen som ska skaffa ett liv och flytta hemifrån så fort som möjligt. Min bror är 21 år och bor hemma. Och dem behandlar honom som om han skulle vara mig... fast yngre. Jag är bara trött på det. Och dem flesta tonårigar behöver sina föräldrar, mest deras Pappor i den här åldern men det känns inte som det. Jag vill bara komma här ifrån... Långt ifrån.



"Jag minns det än idag
en vattenfestival
minns att ingen ville åka hem
jag skulle utomlands
jag bytte efternamn
och jag blev en av dom som aldrig kommit hem"
Text från Veronica Maggio's "17 år".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0